12 فرودگاه در مالدیو

    فرودگاه بین المللی ولنا فرودگاه اصلی مالدیو است که در جزیره هولهوله و در نزدیکی پایتخت ماله قرار دارد. 4 فرودگاه بین المللی و 12 فرودگاه داخلی در مالدیو وجود دارد. فرودگاه های بین المللی و داخلی مالدیو در زیر فهرست شده اند:   فرودگاه های بین المللی مالدیو فرودگاه بین المللی ولانا […]

مالدیو هواپیما

 

+فرودگاه مالدیو-min

 

فرودگاه بین المللی ولنا فرودگاه اصلی مالدیو است که در جزیره هولهوله و در نزدیکی پایتخت ماله قرار دارد. 4 فرودگاه بین المللی و 12 فرودگاه داخلی در مالدیو وجود دارد. فرودگاه های بین المللی و داخلی مالدیو در زیر فهرست شده اند:

 

فرودگاه های بین المللی مالدیو

فرودگاه بین المللی ولانا

فرودگاه مالدیو

فرودگاه بین‌المللی ولانا که به‌عنوان فرودگاه بین‌المللی ماله و گاهی فرودگاه بین‌المللی ابراهیم نصیر شناخته می‌شود، بزرگترین و شلوغ‌ترین فرودگاه مالدیو است. مالدیو را به تمام مقاصد در سراسر جهان متصل می کند. در حال حاضر، این شرکت توسط شرکت فرودگاه‌های مالدیو محدود (MACL) اداره می‌شود و به عنوان مقر 2 شرکت هواپیمایی – ترانس مالدیو ایرویز، که هواپیماهای دریایی را اداره می‌کند، وبه عنوان خطوط هوایی ملی کشور مالدیو ، خدمت می‌کند.

ترمینال ها: فرودگاه دارای 3 ترمینال است – یکی بین المللی، یک داخلی و دیگری گنبد آبی برای عملیات هواپیماهای دریایی.

حمل و نقل از فرودگاه: جزیره پایتخت ماله در فاصله 1 کیلومتری فرودگاه قرار دارد و می توان به راحتی با کشتی یا قایق تندرو به آن رسید. کشتی‌ها برای حمل و نقل  ارزان‌ترین هستند و در طول روز و در فواصل زمانی 10 تا 15 دقیقه در دسترس هستند، حدود 15 MVR هزینه دارند – در شب هزینه اضافی اعمال می‌شود. با این حال، جمعه ها فقط تا نیمه شب در دسترس هستند. حمل و نقل با کشتی به سایر جزایر محلی از فرودگاه در دسترس نیست، بلکه فقط از جزیره ماله میتوانید  اگر در یک جزیره تفریحی اقامت دارید، قایق‌های تندرو یا هواپیماهای دریایی تنها راه‌های حمل‌ونقل هستند و اینها از خود فرودگاه در دسترس هستند.

خطوط هوایی در حال فعالیت: برخی از شرکت های هواپیمایی اصلی که در فرودگاه بین المللی ماله فعالیت می کنند عبارتند از: مالدیو، امارات، ایر آسیا، خطوط هوایی چین شرقی، خطوط هوایی سریلانکا و غیره. خطوط هوایی مالدیو و سریلانکا حداکثر تعداد پرواز را دارند.

خدمات و امکانات: دستگاه‌های خودپرداز، شعبه بانک مالدیو، پیشخوان‌های فارکس، داروخانه و مرکز بهداشت، کیوسک‌های اینترنتی رایگان، گزینه‌های انبار چمدان، فروشگاه‌های معاف از مالیات

کد های فرودگاهی: IATA – MLE and ICAO – VRMM

کد یاتا:MLE

پروازهای از ایران با توقف در این فرودگاه:فلای دبی,امارات, ETIHAD , قطر , گلف ایر

فرودگاه بین المللی گان

 

فرودگاه مالدیو 1-min

 

فرودگاه گان یکی از سه فرودگاه بین‌المللی مالدیو است و کوچک‌تر از فرودگاه بین‌المللی ماله با پروازهای محدود است. این جزیره در جزیره گان در آدو آتول، 544 کیلومتری جنوب ماله قرار دارد و در ابتدا توسط نیروی دریایی سلطنتی ساخته شد. این شرکت توسط شرکت Pvt بین المللی فرودگاه آدو مدیریت می شود. 

ترمینال ها: فرودگاه دارای 2 ترمینال است – یکی برای پروازهای داخلی و بین المللی استفاده می شود و ترمینال اجرایی دیگر یک ترمینال خصوصی است که توسط استراحتگاه و اسپا ویلینگیلی شانگری لا برای مهمانانش استفاده می شود.

حمل و نقل از فرودگاه: حمل و نقل اولیه از فرودگاه شامل تاکسی است و  برای جابجایی به جزایر دیگر، باید از قایق های تندرو استفاده کرد.

خطوط هوایی در حال فعالیت: در حال حاضر، مالدیو تنها شرکت هواپیمایی داخلی است که جزایری مانند فوواهمولا، کودو، کاددهدو و کادهدو را به هم متصل می کند. تنها شرکت هواپیمایی بین‌المللی که فعالیت می‌کند، خطوط هوایی سریلانکا است که کلمبو را به هم متصل می‌کند.

خدمات و امکانات: امکانات پزشکی، رستوران، نمازخانه

کدهای فرودگاهی: IATA – GAN and ICAO – VRMG

فرودگاه بین المللی هانیمادو

 

فرودگاه مالدیو2-min

 

فرودگاه بین المللی هانیمادو یکی از سه فرودگاه بین المللی مالدیو است. این جزیره در جزیره Hanimaadhoo در Haa Dhaalu Atoll، 287 کیلومتری شمال ماله قرار دارد. این باند توسط شرکت فرودگاه های مالدیو محدود اداره می شود و دارای یک باند واحد برای پروازهای داخلی و خارجی است.

خطوط هوایی در حال فعالیت: مالدیو تنها شرکت هواپیمایی است که Hanimaadhoo را به Trivandrum در هند و سایر جزایر مالدیو مانند Male، Dharavandhoo و Ifuru متصل می کند.

کدهای فرودگاهی: IATA – HAQ and ICAO – VRMH

فرودگاه بین المللی ویلا

 

فرودگاه مالدیو3-min (1)

 

فرودگاه بین المللی ویلا که توسط گروه ویلا اداره می شود، به عنوان پایگاهی برای شرکت هواپیمایی خصوصی Flyme، که به عنوان ویلا ایر نیز شناخته می شود، عمل می کند. این جزیره در جزیره Maamigili در جزیره مرجانی Alif Dhaalu، در 108 کیلومتری جنوب غربی جزیره ماله قرار دارد. دارای یک ترمینال واحد با یک باند بتنی است. برخی از نزدیکترین استراحتگاه ها به این فرودگاه عبارتند از سان آیلند ریزورت، جزیره کنراد مالدیو رانگالی، ریزورت و آبگرم جزیره سنتارا گرند و … که برای دسترسی به این استراحتگاه ها می توان از قایق های تندرو از این فرودگاه مالدیو استفاده کرد.

خطوط هوایی در حال فعالیت: Flyme پروازهای برنامه ریزی شده به و از مقاصد مختلف داخلی مانند Male، Gan، Dharavandhoo، Fuvahmulah و غیره را انجام می دهد. هواپیماهای دریایی چارتر نیز از این فرودگاه انجام می شوند.

کدهای فرودگاهی : IATA – VAM and ICAO – VRMV

فرودگاه دهراوندو

 

فرودگاه مالدیو4-min (1)

 

فرودگاه Dharavandhoo یک فرودگاه داخلی در مالدیو است که متعلق به Coastline Hotels & Resorts Pvt Ltd است و توسط خدمات هواپیمایی جزیره اداره می شود. این جزیره در جزیره Dharavandhoo، Baa Atoll، در حدود 115 کیلومتری شمال غربی ماله قرار دارد.

خطوط هوایی در حال فعالیت: از Dharavandhoo، Flyme و Maldivian روزانه حدود 8-9 پرواز از مقاصدی مانند Male، Hanimaadhoo و Ifuru دارند.

کدهای فرودگاهی: IATA – DRV and ICAO – VRMD

 

فرودگاه کاددو

 

فرودگاه مالدیو 5-min

فرودگاه Kadhdhoo یکی از اولین فرودگاه های داخلی است که در مالدیو در دهه 1980 برای اتصال جزایر دور به ماله ساخته شد. این جزیره در جزیره Kadhdhoo، در حدود 260 کیلومتری ماله واقع شده است و به جزایر موجود در آتول Haddhunmathi خدمات می دهد. این فرودگاه در مالدیو توسط شرکت فرودگاه های مالدیو اداره می شود و دارای یک باند است.

خدمات و امکانات: رستوران، سالن استراحت، فضای بازی برای کودکان، مساجد و اتاق هایی برای اقامت مسافران.

خطوط هوایی در حال فعالیت: Flyme و Maldivian پروازهایی را انجام می دهند که برخی از مقاصد داخلی مانند Male، Gan، Kaadedhdhoo، Kooddoo و برخی دیگر را به یکدیگر متصل می کنند.

کدهای فرودگاهی: IATA – KDO and ICAO – VRMK

فرودگاه کاددهو

 

فرودگاه مالدیو 6

 

این فرودگاه داخلی دیگری در مالدیو است که در سال 1993 افتتاح شد و در جزیره Kaadedhdhoo، تقریباً 340 کیلومتری جنوب ماله قرار دارد. این شرکت توسط شرکت فرودگاه های مالدیو اداره می شود و به جزایر موجود در آتول هووادو خدمات می دهد. Kaadedhdhoo اساسا یک جزیره خالی از سکنه است، بنابراین تنها اقامتگاه های موجود استراحتگاه ها و مهمانسراها در جزایر مجاور هستند و می توان با قایق های تندرو از این فرودگاه به آنها رسید.

خطوط هوایی در حال فعالیت: مالدیو تنها ایرلاینی است که با پروازهایی که جزایر ماله، گان و کادهدو را به هم متصل می کند، فعالیت می کند.

کدهای فرودگاهی: IATA – KDM and ICAO – VRMT

فرودگاه فووهموله

 

فرودگاه مالدیو8

 

این فرودگاه داخلی که تحت مالکیت و اداره دولت مالدیو است،  فرودگاهی داخلی نسبتاً جدید است که تنها در سال 2011 افتتاح شد. این فرودگاه به جزیره دورافتاده فوواهمولا، در حدود 500 کیلومتری جنوب ماله خدمات می‌دهد. این فرودگاه با یک باند فرودگاه بسیار کوچک است. مالدیو و فلایم پروازهای برنامه ریزی شده به و از گان و ماله را از فرودگاه فووهمولاه انجام می دهند، اما گاهی اوقات پروازها به دلیل کمبود مسافر لغو می شوند.

کدهای فرودگاهی: IATA – FVM and ICAO – VRMR

فرودگاه دالو

 

فرودگاه مالدیو9-min

 

بزرگترین و جدیدترین فرودگاه داخلی در مالدیو، فرودگاه داالو، به تازگی در سال 2017 افتتاح شد. این فرودگاه در جزیره کوداهووادو، در زمینی که از تالاب بازیابی شده است، قرار دارد. این فرودگاه متعلق به Reollo Investments Pvt Ltd است و توسط هلدینگ فرودگاه داالو اداره می شود. دارای یک باند بسیار بزرگ است که برای انجام پروازهای بزرگ طراحی شده است و از انرژی خورشیدی در برخی از عملیات خود استفاده می کند. فرودگاه دارای یک فروشگاه و یک سالن VIP برای مسافران است.

خطوط هوایی در حال فعالیت: پروازهای اتصال جزایر ماله، کاددهو، کاددو و گان که توسط شرکت مالدیو انجام می شود، از این فرودگاه در دسترس هستند.

کدهای فرودگاهی: IATA – DDD and ICAO – VRMU

فرودگاه تیمارافوشی

 

فرودگاه مالدیو 10

 

فرودگاه Thimarafushi در جزیره Thimarafushi، Thaa Atoll، در حدود 224 کیلومتری جنوب ماله قرار دارد. این یک فرودگاه داخلی است که توسط شرکت حمل و نقل و پیمانکاری مالدیو در سال 2013 ساخته شد و در حال حاضر توسط خدمات هواپیمایی جزیره اداره می شود. این فرودگاه در مالدیو دارای پروازهایی است که فقط جزیره ماله را به هم متصل می کند.

کدهای فرودگاهی:IATA – TMF and ICAO – VRNT

فرودگاه کودو

 

فرودگاه کودو11

 

 

یکی دیگر از فرودگاه های داخلی در مالدیو، فرودگاه Kooddoo در سال 2012 افتتاح شد. این فرودگاه در جزیره Kooddoo، Gaafu Alifu Atoll، نزدیک به 384 کیلومتری جنوب ماله قرار دارد. این شرکت متعلق به یک شرکت خصوصی به نام Bonavista Maldives Pvt Ltd است و توسط خدمات هواپیمایی جزیره اداره می شود. مالدیو دارای پروازهایی است که Kooddoo را به Male، Gan و Kadhdhoo متصل می کند.

کدهای فرودگاهی: IATA – GKK and ICAO – VRMO

 

فرودگاه ایفورو

 

فرودگاه مالدیو12-min

فرودگاه Ifuru یک فرودگاه داخلی کوچک است که در جزیره Ifuru در Raa Atoll در ۱۷۷ کیلومتری شمال ماله واقع شده است. این بنا توسط شرکت سرمایه‌گذاری ساحلی در سال 2015 ساخته شد تا تمام جزایر راا و نونو را به پایتخت متصل کند. این فرودگاه در حال حاضر توسط خدمات هواپیمایی جزیره اداره می شود. از فرودگاه های Ifuru، Male و Dharavandhoo می توان با پروازهایی که توسط مالدیو انجام می شود به آن رسید.

کدهای فرودگاهی: IATA – IFU and ICAO – VREI

هنگامی که در فرودگاه مالدیو فرود آمدید، می توانید ویزای توریستی خود را در کمتر از یک ساعت دریافت کنید بهترین مطالب گردشگری را در سایت تیکس چارتر مشاهده کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

1 دیدگاه برای ”12 فرودگاه در مالدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *